Lampy błyskowe i LED

Lampy błyskowe i lampy LED to podstawowe źródła światła w fotografii. Każdy z tych typów jest dedykowany nieco innemu rodzajowi zdjęć.
I tak lampy błyskowe sprawdzą się w większości sytuacji – są najbardziej uniwersalnym
oświetleniem. Z powodzeniem można je stosować zarówno w pomieszczeniach jak i na zewnątrz, przy reportażu, fotografii portretowej, produktowej i makro.
Lampy LED polecamy do fotografii makro czy fotografii produktowej oraz do klipów wideo.
Lampa LED Manfrotto Lykos 2.0 2w1

Index: 15276
moc: 1500 LUXtemp. światła: 3500-6500Kfunkcja błysku: niezasilanie: Sieć, Sony L-type, Canon LP-E6N, USB
1149.00PLN
 Lampka Joby Beamo™ Mini LED
Promocja!

Index: 15757
rodzaj światła: błyskowe i ciągłeregulacja mocy: 0-100%temp. światła: 5100 Kfotocela: niezasilanie: AC/bateryjnefunkcja błysku: takwymiary: 3,9 x 5,1 x 5,1 cm
199.00PLN
Adapter na zimną stopkę do lampy Godox MF12

Index: 16150
zasilanie: bateryjne
30.00PLN
Adapter zimnej stopki Joby Cold Shoe PRO
65.00PLN
Akira zestaw odbłyśników

Index: 10782
wymiary: 18.5x11.5 cmwaga: 0,08 kg
29.00PLN
Akumulator Godox VB26 do V1

Index: 16158
pojemność akumulatora: 2600 mAhnapięcie: 7,2 V
225.00PLN
Akumulator Quadralite Stroboss VB26 do Stroboss V1

Index: 16155
pojemność akumulatora: 2600 mAhnapięcie: 7,2 V
195.00PLN
Amaran COB 60d

Index: 21108
1199.00PLN
Aputure Amaran ALF7

Index: 13255
moc: 1 m: 1500 luxtemp. światła: 3200-9500Kfunkcja błysku: niezasilanie: zasilacz sieciowy, akumulatory: Sony NP-F
579.00PLN
Aputure Amaran HR672W

Index: 11831
rodzaj światła: ciągłemoc: 7300 LUXtemp. światła: 5500Kwymiary: 24x19x3.5cm
1299.00PLN
Aputure Amaran Lighting Up ALMX

Index: 13261
moc: odległości 0,5 m: 880 luxtemp. światła: 2800 K – 6500 Kfunkcja błysku: niezasilanie: wbudowany akumulator
859.00PLN
Aputure EZ BOX II + Grid do lamp Amaran

Index: 13262
waga: 560g
379.00PLN
Aputure lampa LED ALMC

Index: 14474
moc: 1100 Lux (0,3 m)temp. światła: 3200 - 6500 Kfunkcja błysku: niezasilanie: wbudowany akumulator
559.00PLN
Aputure Light Storm LS 1c  Vmount

Index: 12894
rodzaj światła: ciągłemoc: w odległości 1m: 7500 lxtemp. światła: 3200-5500Kfotocela: niezasilanie: sieciowe lub bateria typu Sony V 15V DCfunkcja błysku: niewymiary: 36,4x31x3,2 cm
3439.00PLN
Cokin photogel Kit1 (15szt)
35.00PLN
Cokin photogel Kit2 (30szt)
59.00PLN
GlareOne LED 1500

Index: 15219
rodzaj światła: ciągłemoc: 150regulacja mocy: 10-100%temp. światła: 5500±200Kfotocela: niezasilanie: ACmocowanie akcesoriów: bowensfunkcja błysku: niewymiary: 340 x 135 x 200
1399.00PLN
GlareOne LED 1500D

Index: 15894
rodzaj światła: ciągłemoc: 150regulacja mocy: 0-100%temp. światła: 5500±200Kfotocela: niezasilanie: AC/bateryjnemocowanie akcesoriów: bowensfunkcja błysku: niewymiary: 280 x 135 x 185
1490.00PLN
GlareOne LED 2000D BiColor

Index: 15895
rodzaj światła: ciągłemoc: 200regulacja mocy: 0-100%temp. światła: 2700~6500±200fotocela: niezasilanie: AC/bateryjnemocowanie akcesoriów: bowensfunkcja błysku: niewymiary: 300 x 135 x 185
2249.00PLN

Która lampa reporterska będzie najlepsza?

Lampy błyskowe reporterskie to podstawowy element wyposażenia. Okazuje się, że taka lampa wcale nie musi być mocna, aby efekty na zdjęciu uległy znaczącej poprawie w stosunku do pracy z wbudowanym fleszem.

Uniwersalna lampa błyskowa to taka o liczbie przewodniej pomiędzy 32, a 
36 – sprawdzi się w większości codziennych sytuacji, a jednocześnie będzie miała kompaktowe rozmiary i wagę, które nie będą przeszkadzać przy dłuższej pracy z takim zestawem 

Warto zwrócić uwagę na dodatkowe opcje i funkcje lampy
, które mogą okazać się w pewnych 
warunkach niezbędne. Szczególnie polecamy lampy błyskowe, które będą miały tryb HSS (synchronizacji z czasami migawki poniżej 1/250 sekundy) oraz automatykę TTL.

Jak wybrać lampę LED?

Jeżeli zamierzamy się skupić na fotografii produktowej czy makro a lubimy pracę na świetle ciągłym to warto rozważyć zakup lampy światła ciągłego LED. Jeżeli Nasz aparat nie posiada gorącej stopki do lampy błyskowej lub chcemy wykorzystać oświetlenie również do klipów wideo, to wybór lampy LED staje się jedyną możliwością uzyskania dodatkowego źródła światła. 

Wielkość i moc panelu potrzeba dobrać do własnych potrzeb, ale zawsze warto zwrócić uwagę na 
sposób zasilania (sieciowy, akumulatorowy lub bateryjny), fizyczny rozmiar panelu LED (duże nie nadają się do mocowania na aparacie), a także sposób w jaki świeci panel (rzędy z diodami vs jednolity panel w lampach Quadralite Thea).

Panele LED mają ograniczoną możliwość stosowania modyfikatorów światła więc warto sprawdzić 
czy dany panel LED ma w zestawie jakieś dyfuzory. W przypadku pracy ze stacjonarnym panelem LED, dobrym wyjściem jest zastosowanie studyjnej lampy LED (np. Quadralite Video LED) z opcją mocowania modyfikatorów od studyjnych lamp błyskowych (softboxy, parasolki itp)

Filtry
19PLN 5299PLN
Quadralite parasolka 120 biała
Bestseller
Mikrofon do aparatu Joby Wavo
Promocja!
299.00PLN
cms_banner_02
cms_banner_04
Rycote Micro Windjammer uniwersalne osłony przeciw wietrzne na wbudowany mikrofon
Turystyczne torby i plecaki fotograficzne Lowepro