Lampy błyskowe i LED

Lampy błyskowe i lampy LED to podstawowe źródła światła w fotografii. Każdy z tych typów jest dedykowany nieco innemu rodzajowi zdjęć.
I tak lampy błyskowe sprawdzą się w większości sytuacji – są najbardziej uniwersalnym
oświetleniem. Z powodzeniem można je stosować zarówno w pomieszczeniach jak i na zewnątrz, przy reportażu, fotografii portretowej, produktowej i makro.
Lampy LED polecamy do fotografii makro czy fotografii produktowej oraz do klipów wideo.
Lampa LED Manfrotto Lykos 2.0 2w1
Darmowa dostawaNowośćOd ręki

Index: 15276
moc: 1500 LUXtemp. światła: 3500-6500Kfunkcja błysku: niezasilanie: Sieć, Sony L-type, Canon LP-E6N, USB
1149.00PLN
Akira zestaw odbłyśników

Index: 10782
wymiary: 18.5x11.5 cmwaga: 0,08 kg
29.00PLN
Aputure Amaran ALF7
Darmowa dostawa

Index: 13255
moc: 1 m: 1500 luxtemp. światła: 3200-9500Kfunkcja błysku: niezasilanie: zasilacz sieciowy, akumulatory: Sony NP-F
579.00PLN
Aputure Amaran HR672C
Darmowa dostawa

Index: 11830
rodzaj światła: ciągłemoc: 6620 LUXtemp. światła: 5500Kwymiary: 24x19x3.5cm
1269.00PLN
Aputure Amaran HR672W
Darmowa dostawa

Index: 11831
rodzaj światła: ciągłemoc: 7300 LUXtemp. światła: 5500Kwymiary: 24x19x3.5cm
1299.00PLN
Aputure Amaran Lighting Up ALMX
Darmowa dostawa

Index: 13261
moc: odległości 0,5 m: 880 luxtemp. światła: 2800 K – 6500 Kfunkcja błysku: niezasilanie: wbudowany akumulator
859.00PLN
Aputure EZ BOX II + Grid do lamp Amaran

Index: 13262
waga: 560g
379.00PLN
Aputure lampa LED ALMC
Darmowa dostawa

Index: 14474
moc: 1100 Lux (0,3 m)temp. światła: 3200 - 6500 Kfunkcja błysku: niezasilanie: wbudowany akumulator
559.00PLN
Aputure Light Storm LS 1c  Vmount
Darmowa dostawa

Index: 12894
rodzaj światła: ciągłemoc: w odległości 1m: 7500 lxtemp. światła: 3200-5500Kfotocela: niezasilanie: sieciowe lub bateria typu Sony V 15V DCfunkcja błysku: niewymiary: 36,4x31x3,2 cm
3439.00PLN
Cokin photogel Kit1 (15szt)
35.00PLN
Cokin photogel Kit2 (30szt)
59.00PLN
Delta DRF14 Sony

Index: 6245
moc: 14automatyka TTL: takfotocela: niezasilanie: 4xAAwaga: 127g
269.00PLN
GlareOne LED 1500
Od ręki

Index: 15219
rodzaj światła: ciągłemoc: 150regulacja mocy: 10-100%temp. światła: 5500±200Kfotocela: niezasilanie: ACmocowanie akcesoriów: bowensfunkcja błysku: niewymiary: 340 x 135 x 200
1399.00PLN
GlareOne LED 600D
Od ręki

Index: 15218
rodzaj światła: ciągłemoc: 60regulacja mocy: 1-100%temp. światła: 5500±200Kfotocela: niezasilanie: AC/bateryjnemocowanie akcesoriów: bowensfunkcja błysku: niewymiary: 245 x 120 x 180
699.00PLN
GlareOne LED Panel 12 BiColor
Od ręki

Index: 15220
rodzaj światła: ciągłemoc: 12regulacja mocy: 10-100%temp. światła: 2700~6500Kfotocela: niezasilanie: AC/bateryjnemocowanie akcesoriów: bowensfunkcja błysku: niewymiary: 192x128x21
199.00PLN
GlareOne LED Panel 20 BiColor
Od ręki

Index: 15221
rodzaj światła: ciągłemoc: 20regulacja mocy: 1-100%temp. światła: 2700~6500Kfotocela: niezasilanie: AC/bateryjnemocowanie akcesoriów: bowensfunkcja błysku: niewymiary: 185 x 158 x 40
369.00PLN
Godox Video LED SL60
Darmowa dostawa

Index: 14519
rodzaj światła: ciągłemoc: 60 Wregulacja mocy: płynna 10-100%temp. światła: 5600K ± 200Kfotocela: niezasilanie: 230Vmocowanie akcesoriów: bowensfunkcja błysku: niewymiary: 23.0 x 24.0 x 14.0 cm
649.00PLN
Kabel OCE3 eTTL Canon 2m

Index: 3817
rodzaj sterowania: przewodowyzasięg: 200cmzłącza: stopka ISO
109.00PLN
Kabel OCE3 eTTL Canon 4.5m

Index: 3818
rodzaj sterowania: przewodowyzasięg: 450cmzłącza: stopka ISO
129.00PLN

Która lampa reporterska będzie najlepsza?

Lampy błyskowe reporterskie to podstawowy element wyposażenia. Okazuje się, że taka lampa wcale nie musi być mocna, aby efekty na zdjęciu uległy znaczącej poprawie w stosunku do pracy z wbudowanym fleszem.

Uniwersalna lampa błyskowa to taka o liczbie przewodniej pomiędzy 32, a 
36 – sprawdzi się w większości codziennych sytuacji, a jednocześnie będzie miała kompaktowe rozmiary i wagę, które nie będą przeszkadzać przy dłuższej pracy z takim zestawem 

Warto zwrócić uwagę na dodatkowe opcje i funkcje lampy
, które mogą okazać się w pewnych 
warunkach niezbędne. Szczególnie polecamy lampy błyskowe, które będą miały tryb HSS (synchronizacji z czasami migawki poniżej 1/250 sekundy) oraz automatykę TTL.

Jak wybrać lampę LED?

Jeżeli zamierzamy się skupić na fotografii produktowej czy makro a lubimy pracę na świetle ciągłym to warto rozważyć zakup lampy światła ciągłego LED. Jeżeli Nasz aparat nie posiada gorącej stopki do lampy błyskowej lub chcemy wykorzystać oświetlenie również do klipów wideo, to wybór lampy LED staje się jedyną możliwością uzyskania dodatkowego źródła światła. 

Wielkość i moc panelu potrzeba dobrać do własnych potrzeb, ale zawsze warto zwrócić uwagę na 
sposób zasilania (sieciowy, akumulatorowy lub bateryjny), fizyczny rozmiar panelu LED (duże nie nadają się do mocowania na aparacie), a także sposób w jaki świeci panel (rzędy z diodami vs jednolity panel w lampach Quadralite Thea).

Panele LED mają ograniczoną możliwość stosowania modyfikatorów światła więc warto sprawdzić 
czy dany panel LED ma w zestawie jakieś dyfuzory. W przypadku pracy ze stacjonarnym panelem LED, dobrym wyjściem jest zastosowanie studyjnej lampy LED (np. Quadralite Video LED) z opcją mocowania modyfikatorów od studyjnych lamp błyskowych (softboxy, parasolki itp)

Filtry
11PLN 3439PLN
Quadralite Pulse Pro X 600
Darmowa dostawaPromocja
2145.00PLN 1969.00PLN
cms_banner_02
cms_banner_04
Advanced2
Plecaki Chicago od Manfrotto