Lampy błyskowe i LED

Lampy błyskowe i lampy LED to podstawowe źródła światła w fotografii. Każdy z tych typów jest dedykowany nieco innemu rodzajowi zdjęć.
I tak lampy błyskowe sprawdzą się w większości sytuacji – są najbardziej uniwersalnym
oświetleniem. Z powodzeniem można je stosować zarówno w pomieszczeniach jak i na zewnątrz, przy reportażu, fotografii portretowej, produktowej i makro.
Lampy LED polecamy do fotografii makro czy fotografii produktowej oraz do klipów wideo.
Akira zestaw odbłyśników

Index: 10782
wymiary: 18.5x11.5 cmwaga: 0,08 kg
29.00PLN
Aputure Amaran AL160

Index: 4596
moc: 800 lumenów temp. światła: 5500Kfunkcja błysku: niezasilanie: NP-FM500 NP-F550 NP-M55H NP-FH60
229.00PLN
Aputure Amaran AL198C

Index: 7209
moc: b.d.temp. światła: 3200 K do 5500 Kfunkcja błysku: niezasilanie: NP-FM500 NP-F550 NP-M55H NP-FH60
339.00PLN
Aputure Amaran AL528W
Darmowa dostawa

Index: 9638
moc: b.d.temp. światła: ~5500Kfunkcja błysku: niezasilanie: akumulator Sony serii NP F/FM/QM
777.00PLN
Aputure Amaran ALF7

Index: 13255
moc: 1 m: 1500 luxtemp. światła: 3200-9500Kfunkcja błysku: niezasilanie: zasilacz sieciowy, akumulatory: Sony NP-F
489.00PLN
Aputure Amaran ALH198

Index: 11347
moc: 3430 LUXtemp. światła: 5500Kfunkcja błysku: niezasilanie: Sony NP-F / 6xAA
269.00PLN
Aputure Amaran ALH198C

Index: 11416
moc: 1780LUXtemp. światła: 5500K-3200Kfunkcja błysku: niezasilanie: Sony NP-F / 6xAA
279.00PLN
Aputure Amaran HR672C
Darmowa dostawa

Index: 11830
rodzaj światła: ciągłemoc: 6620 LUXtemp. światła: 5500Kwymiary: 24x19x3.5cm
1199.00PLN
Aputure Amaran HR672W
Darmowa dostawa

Index: 11831
rodzaj światła: ciągłemoc: 7300 LUXtemp. światła: 5500Kwymiary: 24x19x3.5cm
1098.00PLN
Aputure Amaran Lighting Up ALMX
Darmowa dostawa

Index: 13261
moc: odległości 0,5 m: 880 luxtemp. światła: 2800 K – 6500 Kfunkcja błysku: niezasilanie: wbudowany akumulator
779.00PLN
Aputure EZ BOX II + Grid do lamp Amaran

Index: 13262
waga: 560g
379.00PLN
Aputure Fresnel soczewka
349.00PLN
Aputure Halo LED HC100 Canon

Index: 11097
automatyka TTL: nieruchomy palnik: brakfotocela: niezasilanie: 4xAAwymiary: 70x93x35 mmwaga: 170g
259.00PLN
Aputure Halo LED HN100 Nikon

Index: 11098
automatyka TTL: nieruchomy palnik: brakfotocela: niezasilanie: 4xAAwymiary: 70x93x35 mmwaga: 170g
259.00PLN
Aputure lampa LED ALMC
Darmowa dostawa

Index: 14474
moc: 1100 Lux (0,3 m)temp. światła: 3200 - 6500 Kfunkcja błysku: niezasilanie: wbudowany akumulator
615.00PLN
Aputure Light Storm LS 1/2w  Vmount
Darmowa dostawa

Index: 12893
rodzaj światła: ciągłemoc: w odległości 1m: 1100 lxtemp. światła: 5500Kfotocela: niezasilanie: sieciowe lub bateria typu Sony V 15V DCwymiary: 36x20,5x3 cm
2059.00PLN
Aputure Light Storm LS 1c  studio
Darmowa dostawa

Index: 12895
rodzaj światła: ciągłemoc: w odległości 1m: 7500 lxtemp. światła: 3200-5500Kfotocela: niezasilanie: zasilacz sieciowyfunkcja błysku: niewymiary: 36,4x31x3,2 cm
3399.00PLN
Aputure Light Storm LS 1c  Vmount
Darmowa dostawa

Index: 12894
rodzaj światła: ciągłemoc: w odległości 1m: 7500 lxtemp. światła: 3200-5500Kfotocela: niezasilanie: sieciowe lub bateria typu Sony V 15V DCfunkcja błysku: niewymiary: 36,4x31x3,2 cm
3089.00PLN
Aputure Light Storm LS C120 d Kit  Vmount
Darmowa dostawa

Index: 12896
rodzaj światła: ciągłemoc: w odległości 1 m: 3300 lxtemp. światła: 6000Kfotocela: niezasilanie: sieciowe lub akumulatorowe V-mountmocowanie akcesoriów: bowensfunkcja błysku: niewymiary: 33,6x18,6x28,4 cm
3199.00PLN
Aputure Light Storm LS C300 d Kit  Vmount
Darmowa dostawa

Index: 13258
moc: 0,5 m: 48000 lxtemp. światła: 5500K+-200Kfunkcja błysku: niezasilanie: sieciowe lub akumulator V-mount
5299.00PLN

Która lampa reporterska będzie najlepsza?

Lampy błyskowe reporterskie to podstawowy element wyposażenia. Okazuje się, że taka lampa wcale nie musi być mocna, aby efekty na zdjęciu uległy znaczącej poprawie w stosunku do pracy z wbudowanym fleszem.

Uniwersalna lampa błyskowa to taka o liczbie przewodniej pomiędzy 32, a 
36 – sprawdzi się w większości codziennych sytuacji, a jednocześnie będzie miała kompaktowe rozmiary i wagę, które nie będą przeszkadzać przy dłuższej pracy z takim zestawem 

Warto zwrócić uwagę na dodatkowe opcje i funkcje lampy
, które mogą okazać się w pewnych 
warunkach niezbędne. Szczególnie polecamy lampy błyskowe, które będą miały tryb HSS (synchronizacji z czasami migawki poniżej 1/250 sekundy) oraz automatykę TTL.

Jak wybrać lampę LED?

Jeżeli zamierzamy się skupić na fotografii produktowej czy makro a lubimy pracę na świetle ciągłym to warto rozważyć zakup lampy światła ciągłego LED. Jeżeli Nasz aparat nie posiada gorącej stopki do lampy błyskowej lub chcemy wykorzystać oświetlenie również do klipów wideo, to wybór lampy LED staje się jedyną możliwością uzyskania dodatkowego źródła światła. 

Wielkość i moc panelu potrzeba dobrać do własnych potrzeb, ale zawsze warto zwrócić uwagę na 
sposób zasilania (sieciowy, akumulatorowy lub bateryjny), fizyczny rozmiar panelu LED (duże nie nadają się do mocowania na aparacie), a także sposób w jaki świeci panel (rzędy z diodami vs jednolity panel w lampach Quadralite Thea).

Panele LED mają ograniczoną możliwość stosowania modyfikatorów światła więc warto sprawdzić 
czy dany panel LED ma w zestawie jakieś dyfuzory. W przypadku pracy ze stacjonarnym panelem LED, dobrym wyjściem jest zastosowanie studyjnej lampy LED (np. Quadralite Video LED) z opcją mocowania modyfikatorów od studyjnych lamp błyskowych (softboxy, parasolki itp)

Filtry
11PLN 5299PLN
Hoya CPL Fusion Antistatic 37mm
Bestseller
Manfrotto zestaw 055 XPRO z głowicą 3W
Darmowa dostawaPromocja
1245.00PLN 999.00PLN
cms_banner_02
cms_banner_04
Advanced2
Plecaki Chicago od Manfrotto